Elgato platforma je korisnički web portal namijenjen za prijem i pregled računa, izmjenu statusa računa, uvid u stanje potrošačke kartice (stanje duga, izvršene uplate, istorija plaćanja) sa mogućnošću iniciranja plaćanja računa.
Opštim uslovima korištenja ElGato platforme (dalje u tekstu: **Opšti uslovi**) utvrđuju se sadržaj i uslovi korištenja Elgato platforme (dalje u tekstu: Usluge), te prava i obaveze korisnika Usluge.
Korisnici Usluge (u daljem tekstu Subjekti) su pravna ili fizička lica koja učestvuju u razmjeni podataka kroz ElGato platformu i registrovani su za Uslugu. Subjekti su: Izdavatelj, Primatelj i Procesor.
Usluga omogućuje razmjenu elektronski potpisanih računa od Izdavatelja ka Primatelju i Procesoru, te slanje informacije o plaćanju računa od Procesora ka Primatelju i Izdavatelju.
Primatelj putem Usluge ima mogućnost dobijanja računa od Izdavatelja, pregleda računa, pretraživanja, izmjene statusa računa, unosa podataka o izvršenim plaćanjima, te iniciranje plaćanja računa putem izabranog Procesora.
Procesor ima mogućnost preuzimanja računa ili naloga za plaćanje računa koristeći Uslugu, te slanja povratne informacije Primatelju i Izdavatelju o statusu plaćanja.
Pružanje Usluge vrši konzorcij firmi Ping d.o.o. i Loop d.o.o. (u daljem tekstu Upravitelj) kroz računarsko-softversku integracijsku platformu za sigurnu razmjenu računa i uz njih vezane ili iz njih nastale dokumente i razmjenu drugih podataka - a koji se razmjenjuju između Subjekata.
Upravitelj naplaćuje korištenje Usluge Izdavatelju i Procesoru u skladu sa ugovorenim cjenovnikom. Skup funkcionalnosti na raspolaganju Primatelju Usluge opisan ovim dokumentom je besplatan.
Subjekti su pravna ili fizička lica koja su korisnici Usluge i učestvuju u razmjeni podataka kroz ElGato platformu Upravitelja i registrovani su za Uslugu. Subjekti su: Izdavatelj, Primatelj i Procesor.
Upravitelj je konzorcij firmi Ping d.o.o. i Loop d.o.o. koji pruža Uslugu, koja se očituje kroz računarsko-softversku integracijsku platformu za sigurnu razmjenu računa i uz njih vezane ili iz njih nastale dokumente i razmjenu drugih podataka - a koji se razmjenjuju između Subjekata.
Kontakt podaci Upravitelja: Loop d.o.o. Sarajevo (ID broj 4201213430009), ul. Jukićeva 36, 71000 Sarajevo
Predstavlja internet portal dostupan svim Subjektima i služi kao ulazna tačka za Primatelja. Na Web portalu usluge Subjekti mogu naći relevantne informacije o statusu Usluge te dokument “Opšti uslovi korištenja ElGato platforme”.
Izdavatelj je kod Upravitelja registrovana pravna osoba koja za isporučene/dostavljene usluge/ proizvode Primatelju, istom dostavlja račun putem Usluge.
Listu preduzeća, registrovanih Izdavatelja možete naći na www.elgato.ba/izdavatelji
Primatelj je kod Upravitelja registrovana fizička ili pravna osoba koja je Dužnik ili od Dužnika ovlaštena osoba.
Procesor je kod Upravitelja registrovana finansijska institucija ovlaštena za platni promet i koja može izvršavati plaćanja i procesirati račune u ime i uz saglasnost Primatelja. Procesori su zaduženi za procesiranje platnih naloga i slanje povratne informacije Primatelju i Izdavatelju putem Usluge.
Dužnik je pravna ili fizička osoba na čije ime glase računi i koji ima obavezu plaćanja istog. Dužnik može drugu osobu ovlastiti da za njegov račun koristi Uslugu kao Primatelj.
Povjerilac je pravna osoba koja izdaje račun Dužniku. Povjerilac može vršiti ulogu Izdavatelja ili ovlastiti drugi pravni subjekt da u njegovo ime obavlja ulogu Izdavatelja.
Elektronski potpis su podaci u elektronskom obliku koji prate druge podatke u elektronskom obliku ili su s njima logički povezani i omogućavaju utvrđivanje identiteta potpisnika, odnosno definisan je u Zakonu o elektronskom potpisu BiH („Službeni glasnik BiH“, br. 91/06).
ElGato elektronski potpis je elektronski potpis kojima subjekti u ElGato ovjeravaju svoje podatke. Ovaj potpis, pored opštih značajki elektronskog potpisa ima i sva svojstva sigurnog elektronskog potpisa - kako je to definisano “Zakon o elektronskom potpisu - BIH”, izuzevši svojstvo zasnovanosti na kvalificiranoj potvrdi. Poslove izdavanja zamjenskih potvrdi, a sa osobinama kvalificirane potvrde će obavljati Upravitelj za potrebe Subjekta, a za korištenje Usluge.
Obrazloženje: U BiH još nije osnovano kvalificirano tijelo za izdavanje kvalificiranih potvrdi pravnim licima, a procedura za izdavanje takve kvalificirane potvrde pravnom licu iz BiH, u nekoj od zemalja EU je teško ili nikako izvodiva.
Predstavlja internet portal dostupan svim Subjektima i služi kao ulazna tačka za Primatelja. Na Web portalu usluge Subjekti mogu naći relevantne informacije o statusu Usluge te dokument “Opšti uslovi korištenja ElGato platforme”.
ElGato Web Servisi su informacijski servisi instalirani i pokrenuti kod Upravitelja, bazirani na HTTPS protokolu. Namjena ElGato Web Servisa je integracija poslovnih sistema Izdavatelja i Procesora sa Upraviteljem kroz automatizovanu razmjenu podataka između Izdavatelja i Upravitelja, te Procesora i Upravitelja.
Upravitelj svim registrovanim Primateljima stavlja na raspolaganje račune zaprimljene od Izdavatelja kroz ElGato portal.
Primatelj pristaje da se danom kada mu je dostavljen račun iz prethodnog stava smatra dan kada je Izdavatelj račun uputio Primatelju putem ElGato Web portala.
Primatelj može ovlastiti poslovno sposobnu osobu za prijem i plaćanje računa tačno izabranog Izdavatelja. Takvo ovlaštenje je neprenosivo, odnosno Ovlaštenik ne može ovlastiti treću osobu za prijem i plaćanje računa izdatih na ime Primatelja. Ovlaštenik ima ista prava i obaveze kao i Primatelj, kako je to određeno ovim Općim uvjetima, te u tom slučaju Primatelj u cjelosti snosi posljedice i odgovara za radnje Ovlaštenika kao da ih je sam poduzeo. Navedeno ne isključuje odgovornost Ovlaštenika.
Uvjet za valjanost ovlaštenja Primatelja jeste da isto prihvati Ovlaštenik, nakon čega se dostava računa Izdavatelja za kojeg ovlaštenje važi, vrši Ovlašteniku.
Ovlaštenik prihvatanjem ovlaštenja, prihvata da se na njega primjenjuju sve odredbe Općih uvjeta koje se odnose na Primatelja.
Ovlaštenje prestaje temeljem opoziva od strane Primatelja ili Ovlaštenika, u slučaju smrti Primatelja ili Ovlaštenika, te otkazivanjem Usluge.
Vrijeme od zaprimanja reklamacije do slanja obavijesti inicijatoru reklamacije, o finalnom statusu reklamacije.
Izdavatelj putem Usluge može plasirati elektronske račune sa svim elementima za Primatelja te druge informacije na ElGato Web portal. U nastavku su opisane funkcionalnosti Usluge koje su na raspolaganju Izdavatelju.
Izdavatelj kroz Uslugu dostavlja račune Primatelju, potpisane ElGato elektronskim potpisom koristeći Web Servis/ElGato Web portal.
Ova funkcionalnost omogućava Izdavatelju da preuzme podatke o statusima dostavljenih računa i detaljima izvršenih plaćanja od Upravitelja a putem ElGato Web Servisa/ElGato Web portala.
Izdavatelj ima mogućnost da putem ElGato Web Servisa/ElGato Web portala preuzme podatke o Primateljima koji su se registrovali za Uslugu prijema računa Izdavatelja. Također Izdavatelj ima mogućnost pregleda od Primatelja ovlaštenih osoba za prijem i plaćanje računa.
Izdavatelju je kroz ovu funkcionalnost omogućeno slanje informacija o dugu Primatelja, putem ElGato Web Servisa/ElGato Web portala. Ova informacija se može poslati kao dodatna informacija na računu.
Ovom funkcionalnošću je za Izdavatelja omogućeno slanje i drugih vrsta informacija Primatelju. Također je omogućena izmjena matičnih podataka Izdavatelja kod Upravitelja. Ove funkcionalnosti se realizuju kroz korištenje odgovarajućih ElGato Web Servisa/ElGato Web portala.
Tehnički uslovi definišu potrebne uslove za korištenje Usluge. Tehnički uslovi korištenja Usluge za Izdavatelja su definisani u posebnom dokumentu isporučenom pri potpisu pristupnice ili posebnog ugovora.
Korištenje Servisa Izdavatelj obavlja putem pristupnice ili posebnog Ugovora.
Obaveze Izdavatelja i prema Upravitelju se definišu posebnim Ugovorom.
Izdavatelj odgovara za tačnost podataka koje dostavlja u ElGato.
Izdavatelj snosi odgovornost za svu štetu koja nastane Upravitelju ili drugim subjektima, usljed neovlaštenog korištenja, neodgovarajuće primjene tehničkih uslova i uputa, nepoštivanja Opštih uslova i sl.
Izdavatelj se obavezuje da će zaprimljene podatake čuvati kao poslovnu tajnu i u skladu sa pozitivnim pravnom regulativom.
Izdavatelj izričito ovlašćuje Upravitelja za dostavu računa izdatih na ime Dužnika (za registriranog Primatelja) drugim Subjektima, odabranim od strane Primatelja. Ovlaštenje se odnosi za dostavu računa u sadržajno neizmijenjenom obliku.
Izdavatelj se obavezuje da će vršiti dostavu računa u elektronskom formatu putem Usluge ukoliko to zahtjeva Primatelj koji je registriran za Uslugu, a koji je prilikom registracije upotrijebio validan autentikacijski kod Izdavatelja.
Izdavatelj se obavezuje prihvatiti saglasnost Primatelja za isključivu dostavu računa Izdavatelja u elektronskom obliku, a koju je Primatelj dao kod Procesora.
Izdavatelj će prihvatiti ovlaštenje Primatelja kojim isti putem Usluge ovlašćuje treće lice (Ovlaštenika) za prijem i plaćanje računa izdatih na ime Primatelja, a pod uslovom da je na to pristao Ovlaštenik. U navedenom slučaju Izdavatelj se obavezuje dostavljati račune Ovlašteniku putem Usluge sve dok ovlaštenje ne bude povučeno.
Izdavatelj izričito izjavljuje da Upravitelj ne odgovara za postupanje drugih Subjekata sa računom i/ili podacima iz računa.
Izdavatelj se obavezuje da će sve vrste reklamacija vezanih za sadržaj podataka na računu, obračun obaveze po računu, prezentiranje, te općenito uspostavljanje i namirenje obaveze plaćanja, kao i sve ostale prigovore koji proizlaze iz odnosa Primatelja koji je ugovorio Uslugu i Izdavatelja računa koji ispostavlja račun, rješavati Izdavatelj, koji je isključivo nadležan za navedeno.
Izdavatelj je dužan izvršiti povrat sredstava Primatelju ili osobi koja je u ime Primatelja izvršila plaćanje, u slučaju opravdanog zahtjeva od strane Primatelja ili osobe koja je u ime Primatelja izvršila plaćanje ili Procesora preko kojeg se realizovalo plaćanje ili Upravitelja.
Izdavatelj izričito utvrđuje da ElGato elektronski potpis, zasnovan na potvrdi izdatoj od Upravitelja, a primijenjen na račun i ostale podatke, ima isto pravno dejstvo i dokaznu snagu u internim poslovnim odnosima između navedenih Subjekata, kao i vlastoručni potpis.
Svi subjekti su dužni čuvati tajnim podatke i druga sredstva (u daljem tekstu Sredstva) potrebna za sigurni i autorizovani pristup Usluzi. U slučaju da im se ta Sredstva otuđe, dužni su u najkraćem roku obavijestiti Upravitelja. U slučaju da Sredstva dobrovoljno ili zbog nemara postanu dostupni drugim, neovlaštenim osobama - Subjekat snosi odgovornost za posljedice proizašle iz takvog djela.
Upravitelj i drugi Subjekti mogu otkazati korištenje Usluge.
Izdavatelj otkazuje korištenje Usluge predajom ovjerenog zahtjeva na adresi Upravitelja, a Upravitelj otkazuje Uslugu pisanom obavijesti poslanom poštom ili elektronskom poštom na adresu koju je Izdavatelj naveo kao kontakt adresu.
Usluga se smatra otkazanom u trenutku predaje ovjerenog zahtjeva od strane Izdavatelja, odnosno u trenutku primitka pisane obavijesti od Upravitelja ili u trenutku prijema poruke elektronske pošte na serveru za primanje elektronske pošte Izdavatelja.
Otkazom Ugovora, otkazuje se korištenje usluge u cjelosti.
Upravitelj zadržava pravo onemogućiti Izdavatelja u korištenju Usluge, a bez prethodne najave, ukoliko se Izdavatelj ne pridržava Opštih uslova ili drugih obavezujućih dokumenata o korištenju Usluge. Ovaj događaj će imati učinak trenutnog raskida ugovora na štetu Izdavatelja.
Ukoliko Izdavatelj po dospijeću ne plati Upravitelju naknadu za korištenje Usluge, Upravitelj zadržava pravo isključiti Izdavatelja bez prethodne najave, s učinkom trenutnog raskida ugovora na štetu Izdavatelja. Po naknadnom plaćanju Upravitelj može Izdavatelju omogućiti ponovno korištenje Usluge.
Primatelj korištenjem Usluge na ElGato Web portalu može preuzimati svoje elektronske račune (ili račune za koje je ovlašten od Dužnika) od svih izabranih Izdavatelja. Primatelj može odabrati račune za plaćanje te voditi vlastitu evidenciju računa sa odgovarajućim statusima.
U nastavku su opisane funkcionalnosti Usluge koje se na raspolaganju Primatelju.
Da bi mogao početi koristiti Uslugu Primatelj se mora registrovati za korištenje iste. Registracija za Uslugu se obavlja na način da Primatelj na stranici za registraciju ElGato Web portala popuni svoje lične podatke potrebne za registraciju. Na istoj stranici Primatelj prihvata sve obaveze Opštih uslova i daje Saglasnost Upravitelju za obradu, korištenje, čuvanje i prenos ličnih podataka.
Primatelj koji se registrovao za korištenje Usluge može izabrati Izdavatelje od kojih želi primati elektronske račune putem Usluge. Izbor Izdavatelja čije račune će primati se vrši kroz funkcionalnost Registracije za prijem računa. Registracija za prijem računa Izdavatelja obavlja se izborom konkretnog Izdavatelja sa liste Izdavatelja i unosom koda, izdatog i dostavljenog od strane Izdavatelja Dužniku, na način koji nije predmet Usluge. Unosom ovog koda Primatelj prihvata odgovornost za unesene podatke i preuzima punu odgovornost za istinitost unesenih podataka i korištenje Usluge. Svako odavanje koda trećim licima je odgovornost Subjekta koji je takve podatke učinio dostupnim trećim licima.
Završetku registracije za prijem računa nekog Izdavatelja znači da će Upravitelj dostaviti informaciju Izdavatelju da sljedeći račun za Dužnika Primatelju dostavi u elektronskom obliku putem Usluge na ElGato Web portal. Izdavatelj zadržava pravo da odbije registraciju za prijem računa putem Usluge.
Putem Usluge Primatelju je omogućeno pripremanje računa za plaćanje. Pripremljene (označene) račune Primatelj onda može poslati na plaćanje kroz neki od ponuđenih kanala. Plaćanje računa se ne vrši kroz Uslugu nego se može obaviti kroz sljedeće kanale:
Putem usluge elektronskog bankarstva Procesora
Putem trajnog naloga otvorenog kod Procesora
Na ElGato Blagajni - kod Procesora
Informacija o izvršenom plaćanju računa na neki od gore navedenih načina od strane Procesora se po izvršenom plaćanju dostavlja Upravitelju i kao takva je vidljiva kroz Uslugu za Primatelja.
Primatelj može odštampati račun i platiti ga na način koji nije podržan Uslugom, na tradicionalni način. U tom slučaju Primatelj treba da unese podatke o plaćanju (npr. sa papirne uplatnice), koristeći Uslugu kako bi sebi osigurao ispravnu evidenciju i tačnu informaciju Izdavatelju o izmirenju svojih obaveza.
Primatelju je kroz korištenje Usluge omogućen pregled računa svih Izdavatelja za koje je izvršio registracuju prijema računa, a koji nisu nikako izmireni ili su djelimično izmireni.
Primatelju je kroz korištenje Usluge omogućen pregled plaćenih ili preplaćenih računa svih Izdavatelja za koje je izvršio registraciju prijema računa.
Primatelju je na raspolaganju pregled računa svih Izdavatelja za koje je izvršio registraciju prijema računa, a koji su poslani na plaćanje Procesoru i za koje se očekuje obavijest o statusu realizacije plaćanja.
Ova funkcionalnost omogućava pregled računa koje Primatelj smatra spornim. Ovi računi su logički i vizuelno jasno odvojeni od ostalih računa. Činjenica da je Primatelj proglasio račun spornim putem Usluge nema nikakvog uticaja na proces reklamacije, odnosno proces reklamacije se vodi neovisno kontaktom sa Izdavateljem, Procesorom ili Upraviteljem.
Kroz ovu funkcionalnost Primatelju je omogućeno da izjavi da li pored elektronskog računa želi primati i papirni račun za Izdavatelja. Ova Informacija će kroz Uslugu onda biti dostupna Izdavatelju.
Ova funkcionalnost omogućava Primatelju da vidi sve relevantne detalje o vremenu, mjestu i načinu plaćanja računa koji su za dati račun dostavljeni od strane Procesora.
Primatelju je za pregled obaveza i plaćanja kroz Uslugu na raspolaganju Analitička kartica. Analitička kartica Primatelja predstavlja prikaz svih obaveza (računa), duga i izvršenih plaćanja prema Izdavatelju.
Primatelju je na raspolaganju i sumarni pregled dugovanja i pretraživanja prema svim Izdavateljima od kojih Primatelj dobija račune.
Ova funkcionalnost se odnosi samo na Primatelje koji su ugovorili uslugu trajnog naloga kod Procesora. Trajni nalozi su usluge Procesora. Primatelj može sa Procesorom ugovoriti Trajni nalog za plaćanje računa. Pri ugovaranju trajnog naloga sa Procesorom Primatelj ugovara i korištenje Usluge za automatsku dostavu račun za plaćanje Procesoru, plaćanje tih računa od strane Procesora, te slanje povratne informacije o plaćanju na ElGato Web portal.
Ova funkcionalnost omogućava Primatelju da za račune za koje je izvršio registraciju, može dati ovlaštenje drugoj osobi da putem ElGato Web portala vrši prijem, pregled i plaćanja tih računa. Dato ovlaštenje Primatelj može i povući.
Ova funkcionalnost omogućava ovlaštenoj osobi da prihvati ili odbije ovlaštenje za pregled i plaćanje računa koje mu je uputio neki drugi Primatelj putem Elgato (funkcionalnost 3.1.13) za račune tog Primatelja.
Tehnički uslovi definišu potrebne uslove za korištenje Usluge od starne Primatelj a to su:
osobni računar,
pristup internetu,
ram: 1GB (minimalno),
disk: 500MB (minimalno),
operativni sistem: MSWindows 7, 8 ili Linux,
browser: Internet Explorer, v9.0 ili viša, Google Chrome v33 ili viša, Mozilla Firefox 24 ili viša.
Korištenje Usluge za Primatelja može ugovoriti pravno ili fizičko lice i ugovaranje se obavlja prijavom na Uslugu i pristankom na Opšte uslove korištenja.
Drugi način ugovaranje Usluge je kod zaključivanja ugovora/pristupnice sa Procesorom za Trajne naloge koji koriste ElGato Web portal pri čemu se Primatelj upoznaje sa korištenjem Usluge te daje pristanak na Opšte uslove korištenja.
Primatelj može izdati Punomoć/Ovlaštenje trećem licu, putem ElGato, na temelju kojeg ovlašćuje treće lice za prijem i plaćanje računa za koje je registrovan u ElGato. Treće lice ima mogućnost da saglasnost za prijenos obaveze prijema i plaćanja računa prihvati ili odbije.
Primatelji računa su oslobođeni plaćanja za sve funkcionalnosti ElGato koje su predmet ovog dokumenta. Dodatne funkcionalnosti, poput produženog vremena čuvanja računa ili drugih usluga se mogu posebno naplaćivati i one su predmet posebnog ugovaranja.
Primatelj odgovara za tačnost podataka koje dostavlja u ElGato.
Primatelj snosi odgovornost za svu štetu koja nastane Upravitelju ili drugim subjektima, usljed neovlaštenog korištenja, neodgovarajuće primjene tehničkih uslova i uputa, nepoštivanja Opštih uslova i sl.
Primatelj se obavezuje da će zaprimljene podatake čuvati kao poslovnu tajnu i u skladu sa pozitivnim pravnom regulativom.
Primatelj izričito izjavljuje da Upravitelj ne odgovara za postupanje drugih Subjekata sa računom i/ili podacima iz računa.
Primatelj zahtijeva dostavu računa u elektronskom formatu putem Usluge registracijom za Uslugu uz korištenje validnog autentikacijskog koda Izdavatelja.
Izdavatelj je dužan izvršiti povrat sredstava Primatelju ili osobi koja je u ime Primatelja izvršila plaćanje, u slučaju opravdanog zahtjeva od strane Primatelja, osobe koja je u ime Primatelja izvršila plaćanje, Procesora ili Upravitelja.
Primatelj izričito utvrđuje da ElGato elektronski potpis, zasnovan na potvrdi izdatoj od Upravitelja, a primijenjen na račun i ostale podatke, ima isto pravno dejstvo i dokaznu snagu u internim poslovnim odnosima između navedenih Subjekata, kao i vlastoručni potpis.
Primatelj je dužan, da po slanju računa na elektronsko bankarstvo Procesora, provjeri sadržaj podataka prije konačne autorizacije.
Ukoliko želi čuvati podatke na Elgato duži vremenski period Primatelj je obavezan to posebno ugovoriti i u skladu sa tim ugovorom platiti ovu dodatnu uslugu.
Primatelj je dužan da, po dobijanju specifikacije za plaćanje na ElGato Blagajni, provjeri sadržaj specifikacije prije konačne autorizacije.
U slučaju integracije sa trajnim nalogom Procesora, Procesor ima mogućnost registrovanja Primatelja na Uslugu.
Procesor, Izdavatelj i Upravitelj izričito utvrđuju da ElGato elektronski potpis, zasnovan na potvrdi izdatoj od Upravitelja, a primijenjen na račun i ostale podatke, ima isto pravno dejstvo i dokaznu snagu u internim poslovnim odnosima između navedenih Subjekata, kao i vlastoručni potpis.
Upravitelj je dužan da brine o sigurnom čuvanju podataka i obavezuje se da će podatke o pojedinom računu i vezanim dokumentima čuvati najmanje godinu dana od dana prijema računa. Obaveza čuvanja računa na duži vremenski rok je predmet posebne, dodatne usluge za Primatelje koja se može posebno ugovoriti.
Svi subjekti su dužni čuvati tajnim podatke i druga sredstva (u daljem tekstu Sredstva) potrebna za sigurni i autorizovani pristup Usluzi. U slučaju da im se ta Sredstva otuđe, dužni su u najkraćem roku obavijestiti Upravitelja. U slučaju da Sredstva dobrovoljno ili zbog nemara postanu dostupni drugim, neovlaštenim osobama - Subjekat snosi odgovornost za posljedice proizašle iz takvog djela.
U skladu sa Zakonom o zaštiti ličnih podataka BiH, Upravitelj je obavezan čuvati tajnim sve podatke i dokumentaciju o Primatelju i potencijalnim Primateljima, a do kojih je došao prilikom uspostave poslovnog odnosa putem ElGato Web portala.
Podatke koje prikuplja Upravitelj od Primatelja radi realiziranja poslovnog odnosa putem ElGato Web portala su: ime i prezime, broj telefona, adresa, e-mail adresa, podaci o računu koji je izdao Izdavatelj.
Sve osobe koje povremeno ili stalno rade kod Upravitelja imaju obavezu čuvati tajnim sve podatke i dokumentaciju o Primatelju i ne smiju trećim osobama otkriti ili učiniti dostupnim podatke do kojih dođu u svom radu.
Prihvatanjem korištenja ElGato Usluge, Primatelj daje izričitu suglasnost da Upravitelj može proslijediti poslovne informacije i lične podatke trećim licima na osnovu njihovih ovlaštenja proisteklih iz zakonskih propisa ili ispunjavanja ugovorenih obaveza sa Primateljem.
U skladu sa prethodno navedenim, sve pravne i fizičke osobe koje sa Upraviteljem imaju zaključen Ugovor o poslovnoj suradnji, kojim Upravitelj dio svojih poslova povjerava trećem pravnom ili fizičkom licu, imaju obavezu da se prema ličnim podacima Primatelja odnose kao prema poslovnoj tajni.
Saglasnost Primatelja za obradu, korištenje, čuvanje i prenos ličnih podataka, koji su dati radi uspostavljanja poslovnog odnosa sa Upraviteljem, odnosno ElGato Web portalom, važi za vrijeme trajanja uspostavljenog poslovnog odnosa između Primatelja (korisnika usluge Elgato) i Upravitelja (pružatelj ElGato usluge).
Upravitelj može čuvati lične podatke Primatelja kako je prethodno navedeno sve do pismenog
opoziva.
Upravitelj i drugi Subjekti mogu otkazati korištenje Usluge.
Primatelj može otkazati korištenje usluge putem ElGato Web portala ili podnošenjem zahtjeva Upravitelju.
Otkazom Ugovora, otkazuje se korištenje usluge u cjelosti.
Upravitelj zadržava pravo onemogućiti Subjekt u korištenju Usluge, a bez prethodne najave, ukoliko se Subjekt ne pridržava Opštih uslova ili drugih obavezujućih dokumenata o korištenju Usluge. Ovaj događaj će imati učinak trenutnog raskida ugovora na štetu Subjekta.
Procesor koristi Uslugu za preuzimanje elektronskih računa sa ElGato Web portala koje je Primatelj odabrao za plaćanje, te za dostavu informacija o plaćanju tih računa za Primatelja i Izdavatelja na ElGato Web portal.
Pri tome Procesor usaglašava sa Upraviteljem listu Izdavatelja elektronskih računa za koje Primatelj nalaže Plaćanje.
U nastavku slijedi opis funkcionalnosti koje su na raspolaganju Procesoru putem Usluge.
Procesor putem Usluge ima mogućnost da preuzme listu ovlaštenih Izdavatelja - elektronski ovjerenu listu Izdavatelja i njihovih matičnih podataka koji dostavljaju svoje elektonskim potpisom ovjerene račune na ElGato Web portal. Iz ove ponuđene liste Izdavatelja, Procesor ima obavezu Upravitelju dostaviti potvrđenu listu Izdavatelja za čije račune će preuzeti plaćanje.
Za elektronske račune za koje Primatelj izabere kao način (kanal) plaćanja elektronsko bankarstvo Procesora, Procesor treba da obazbijedi preuzimanje i plaćenje tih računa u svom rješenju elektronskog bankarstava. Upravitelj će Procesoru dostaviti potrebne informacije i tehnička uputstva, te sugerirati način integracije Procesora sa Upraviteljem tj. Uslugom.
Upravitelj će Procesoru otvoriti vezu prema ElGato Web Servisima koji daju sljedeće mogućnosti:
vraćanje status preuzimanja računa Upravitelju,
slanje statusa izvršenja naloga za plaćanje Upravitelju.
Upravitelj će zaprimljene podatke od Procesora učiniti dostupnim Izdavatelju i Primatelju.
Za elektronske račune za koje Primatelj ugovori sa Procesorom plaćanje putem trajnog naloga, Procesor koristi Uslugu za redovno preuzimanje elektronskih računa, njihovo plaćanje u skladu sa dogovorenim uslovima u trajnom nalogu, te za vraćanje informacije (statusa) izvršenja trajnog naloga na ElGato Web portal putem Usluge. Za plaćanje trajnim nalogom Procesor preuzima iznos računa a ne iznos dugovanja Primatelja. Upravitelj će Procesoru dostaviti potrebne informacije i tehnička uputstva, te sugerirati način integracije Procesora sa Upraviteljem tj. Uslugom.
Upravitelj će Procesoru otvoriti vezu ka ElGato Web servisima koji daju sljedeće mogućnosti:
registracija novog Primatelja,
obavještenje Upravitelju o kreiranju Trajnog naloga sa Primateljem,
obavještenje Upravitelju o opozivu usluge Trajnog naloga Primatelja,
obavještenje Upravitelju o statusu i informacijama o izvršenju naloga za plaćanje, izvršenog po osnovu Trajnog naloga.
Upravitelj će zaprimljene podatke od Procesora učiniti dostupnim Izdavatelju i Primatelju.
Procesor koji ugovori pružanje usluge plaćanja na ElGato blagajnama ima mogućnost da Primateljima kroz Uslugu obezbijedi plaćanje gotovinom/karticom više računa odjednom. Ovakvo brže plaćanje Procesor omogućava na svojim šalterskim mjestima kroz odgovarajuće dopune vlastitog rješenja za blagajničko/šaltersko poslovanje kojim se obezbjeđuje razmjena podataka sa ElGato Web portalom. Procesor omogućava plaćanje računa za Primatelja na šalterskom mjestu koje je vidljivo označeno kao ElGato Blagajna i omogućava brzi način plaćanja. Na ElGato blagajni je, nakon identifikacije Primatelja kroz korištenje Usluge, omogućeno plaćanje odjednom svih računa koje je Primatelj prethodno označio za plaćanje kroz kanal ElGato blagajne. Uposlenik kod Procesora vrši naplatu ukupne sume svih označenih računa, a na osnovu podataka sa ElGato Web portala automatski se generiše odgovarajući broj naloga za plaćanje kod Procesora. Za sva izvršena plaćanja se putem Usluge dostavlja odgovarajući status na ElGato Web portal odakle je na raspolaganju Primatelju i Izdavatelju.
Upravitelj će Procesoru dostaviti potrebne informacije i tehnička uputstva, te sugerirati način integracije Procesora sa Upraviteljem tj. Uslugom.
Upravitelj će Procesoru otvoriti vezu ka ElGato Web servisima koji daju sljedeće mogućnosti:
Upravitelj će zaprimljene podatke od Procesora učiniti dostupnim Izdavatelju i Primatelju.
Promjena statusa naloga
Nakon što kod Procesora zaprimljeni nalozi promijene status, Procesor putem Usluge, može promijenti status naloga za plaćanje na ElGato Web portalu.
Tehnički uslovi definišu potrebne uslove za korištenje Usluge a za Procesora su definisani u posebnom dokumentu Specifikacije isporučenom pri potpisu Ugovora između Procesora i Upravitelja.
Obaveze Procesora i Upravitelja se definišu posebnim Ugovorom.
Obaveze Procesora u vezi plaćanja Usluge su definisane Ugovorom između Upravitelja i Procesora.
Procesor odgovara za tačnost podataka koje dostavljaju u ElGato.
Procesor snosi odgovornost za svu štetu koja nastane Upravitelju ili drugim subjektima, usljed neovlaštenog korištenja, neodgovarajuće primjene tehničkih uslova i uputa, nepoštivanja Opštih uslova i sl.
Upravitelj i Procesor se obavezuju da će zaprimljene podatake čuvati kao poslovnu tajnu i u skladu sa pozitivnim pravnom regulativom.
Izdavatelj izričito ovlašćuje Upravitelja za dostavu računa izdatih na ime Dužnika (za registriranog Primatelja) drugim Subjektima, odabranim od strane Primatelja. Ovlaštenje se odnosi za dostavu računa u sadržajno neizmijenjenom obliku. Procesor izričito izjavljuje da Upravitelj ne odgovara za postupanje drugih Subjekata sa računom i/ili podacima iz računa.
U slučaju integracije sa trajnim nalozima Procesora, Upravitelj je obavezan da osigura Procesoru blagovremenu dostavu podataka o elektronskim računima izdatim i ovjerenim elektronskim potpisom od strane Izdavatelja za Primatelja. Podatke o računima preuzete od Izdavatelja Upravitelj prenosi Procesoru u sadržajno neizmijenjenom obliku.
Upravitelj je obavezan da osigura Procesoru mogućnost registrovanja Primatelja na Uslugu u slučaju integracije sa trajnim nalogom Procesora.
Procesor i Upravitelj izričito utvrđuju da ElGato elektronski potpis, zasnovan na potvrdi izdatoj od Upravitelja, a primijenjen na račun i ostale podatke, ima isto pravno dejstvo i dokaznu snagu u internim poslovnim odnosima između navedenih Subjekata, kao i vlastoručni potpis.
Upravitelj je dužan da brine o sigurnom čuvanju podataka i obavezuje se da će podatke čuvati o pojedinom računu i vezanim dokumentima čuvati najmanje godinu dana od dana prijema računa. Obaveza čuvanja računa na duži vremenski rok je predmet posebne, dodatne usluga za Primatelje koja se može posebno ugovoriti.
Upravitelj je dužan da redovno obavještava Procesora o novim Izdavateljima računa koji su registrovani za korištenje Usluge.
Upravitelj je dužan obavijestiti Procesora o prestanku poslovne saradnje sa Izdavateljima odmah po prijemu takvog saznanja.
U slučaju integracije sa ElGato Blagajnom, Procesor je dužan obezbijediti funkcionalnosti ElGato Blagajne na vlastitim šalterskim/blagajničkim mjestima kao i vidljive oznake na istim da se radi o ElGato blagajni.
Svi subjekti su dužni čuvati tajnim podatke i druga sredstva (u daljem tekstu Sredstva) potrebna za sigurni i autorizovani pristup Usluzi. U slučaju da im se ta Sredstva otuđe, dužni su u najkraćem roku obavijestiti Upravitelja. U slučaju da Sredstva dobrovoljno ili zbog nemara postanu dostupni drugim, neovlaštenim osobama - Subjekat snosi odgovornost za posljedice proizašle iz takvog djela.
Upravitelj i drugi Subjekti mogu otkazati korištenje Usluge. Procesor otkazuje korištenje Usluge predajom ovjerenog zahtjeva na adresi Upravitelja, a Upravitelj otkazuje Uslugu pisanom obavijesti poslanom poštom ili elektronskom poštom na adresu koju je Procesor naveo kao kontakt adresu.
Usluga se smatra otkazanom u trenutku predaje ovjerenog zahtjeva od strane Procesora, odnosno u trenutku primitka pisane obavijesti od Upravitelja ili u trenutku prijema poruke elektronske pošte na serveru za primanje elektronske pošte Procesora.
Primatelj može otkazati korištenje Usluge putem ElGato Web portala ili podnošenjem zahtjeva Upravitelju.
Otkazom Ugovora, otkazuje se korištenje usluge u cjelosti.
Upravitelj zadržava pravo onemogućiti Procesora u korištenju Usluge, a bez prethodne najave, ukoliko se Procesor ne pridržava Opštih uslova ili drugih obavezujućih dokumenata o korištenju Usluge. Ovaj događaj će imati učinak trenutnog raskida ugovora na štetu Procesora.
Ukoliko Procesor po dospijeću ne plati Upravitelju naknadu za korištenje Usluge, Upravitelj zadržava pravo isključiti Procesora bez prethodne najave, s učinkom trenutnog raskida ugovora na štetu Procesora. Po naknadnom plaćanju Upravitelj može Procesoru omogućiti ponovno korištenje Usluge.
Ovim se propisuju obaveze i odgovornosti Subjekata po pitanju Reklamacija.
Usluga ne pruža informacionu podršku za reklamacije i one se realizuju neovisno od Usluge.
Reklamacije se na osnovu mjesta nastanka i odgovornosti dijele na:
Reklamacija na plaćanje.
Reklamacija na Uslugu.
Vrijeme za rješavanje po reklamaciji je 48h. Subjekti se obavezuju da će učiniti razuman napor da reklamaciju realizuju u tom vremenu. Subjekti koji su pokrenuli reklamaciju se obavezuju da će obazbijediti sve neophodne informacije i dokumentaciju, koje su tražene radi rješavanja reklamacije.
Iz ovih informacija je izuzeta korisnička prijava (korisničko ime i lozinka) koja je isključivo vlasništvo Primatelja. Subjekti se izričito obavezuju da ni pod kojim uslovima neće zahtijevati od inicijatora reklamacije takve i druge podatke koji su sigurnosne, lične prirode odnosno podatke za čije traženje nemaju osnovu.
Subjekti mogu od podnositelja reklamacije tražiti samo podatake koji su usko vezani za slučaj reklamacije.
Reklamacije na račun za isporučene usluge/proizvode od strane Izdavatelja mogu se slati od strane bilo kojeg Subjekta Izdavatelju računa.
Izdavatelj računa ima pravo da pozove i druge Subjekte u rješavanje reklamacije, ukoliko ustanovi da je neophodna njihova pomoć. O takvom događaju je obavezan informisati Upravitelja.
Reklamacije na plaćanje se mogu slati od strane bilo kojeg Subjekta Procesoru koji je posredovao u plaćanju.
Procesor ima pravo da pozove i druge Subjekte u rješavanje reklamacije, ukoliko ustanovi da je neophodna njihova pomoć. O takvom događaju je obavezan informisati Upravitelja.
Reklamacije na Uslugu se odnose na raspoloživost Usluge, funkcionalost Usluge, prikaz informacija, potraživanja po osnovu Usluge ili druge stvari koje Subjekti osjete kao smetnju u korištenju Usluge.
Ova vrsta reklamacije se može inicirati od bilo kojeg Subjekta i adresiraju se ka Upravitelju. Upravitelj ima slobodu da procijeni da li je potrebno uključenje i drugih, odnosno da li se odgovornost za izvršenje reklamacije prenosi i na drugi Subjekt ili Subjekte. U tom slučaju može pozvati druge Subjekte da se uključe u rješavanje reklamacije koja je u njihovom domenu.
Ukoliko se ustanovi da problem ne predstavlja ozbiljnu smetnju za korištenje funkcionalnosti Usluge od strane Subjekta i ne predstavlja sigurnosnu prijetnju, Upravitelj nije obavezan izvršiti ovu vrstu reklamacije u roku od 48h. Takve vrste nekritičnih reklamacija se obično rješavaju kroz redovna unapređenja softvera ElGato platforme. U svakom slučaju je obavezan obavijestiti inicijatora reklamacije o statusu reklamacije.
Svi Subjekti su dužni Upravitelju dostaviti ispravne kontakt podatke na osnovu kojih ga mogu kontaktirati drugi Subjekti, po osnovu reklamacija. Upravitelj je dužan objaviti na ElGato Web portalu Usluge svoje kontakt podatke za reklamaciju Usluge.
Upravitelj je dužan Subjektu koji inicira reklamaciju, učiniti dostupnim kontakt podatke Subjekta na kojeg se reklamacija odnosi.
Subjekt koji je zaprimio reklamaciju obavezan je postupiti na sljedeći način:
u slučaju da je reklamacija osnovana, njegova dužnost je da sprovede postupak ispravke po reklamaciji, te informiše Upravitelja i druge Subjekte ukoliko i oni trebaju sprovesti neke radnje po toj osnovi.
u svim slučajevima ima obavezu da o statusu reklamacije izvijesti podnositelja reklamacije.
Ukoliko se ustanovi da Subjekt konstantno šalje neosnovane reklamacije ili ponavlja neosnovano istu reklamaciju, tada adresirani Subjekt ima pravo da prolongira izvršenje takve reklamacije na max 1 mjesec. Njegova obaveza je da o takvom događaju informiše inicijatora reklamacije i Upravitelja. Pri tome je obavezan inicijatoru reklamacije poslati obrazloženje - razlog za odlaganje reklamacije, te se referencirati na ovaj član Uslova korištenja.
Upravitelj ne snosi odgovornost u slučaju nemogućnosti pružanja Usluge zbog neodgovarajućeg postupanja ostalih Subjekata.
Upravitelj ne odgovara za nedostupnost Usluge, uzrokovanom višom silom (požar, zemljotres, zastoji internet saobraćaja izvan kontrole Upravitelja itd.).
Upravitelj zadržava pravo naknadne izmjene i/ili dopune Opštih uslova o čemu će obavijestiti druge Subjekte.
Uzima se da je Subjekt pristao na izmjene i/ili dopune Opštih uslova, ako Upravitelju u roku od 14 dana od kada je obaviješten, ne saopšti da ne pristaje na izmjene i/ili dopune Opštih uslova.
Ako Subjekt saopšti Upravitelju da ne pristaje na izmjene i/ili dopune Opštih uslova, smatraće se da je otkazao korištenje Usluge.
Upravitelj i drugi Subjekti su saglasni da će mirno riješiti sve sporove proizašle iz ovih Opštih uslova, a ako to nije moguće nadležan je sud u Sarajevu.
U slučaju promjene relevantnog zakonskog okvira koji utiče na poslovanje Upravitelja, kao i promjena na tržištu, Upravitelj ima pravo izvršiti odgovarajuće izmjene i dopune ovih Opštih uslova, kao i promjenu pružanja Usluga Subjektima.
Ovi uslovi stupaju na snagu i primjenjuju se danom objave.
U slučaju više sile Upravitelj ima pravo odstupiti od nekih elemenata Opštih uslova, a kako bi zaštitio integritet Subjekata, integritet i tajnost njihovih podataka i integritet Usluge. O takvim ograničenjima u primjeni “Opštih uslova” i eventualnih odstupanja od primjene Opštih uslova, Upravitelj će Subjekte izvijestiti u najkraćem roku na ElGato Web portalu ili na drugi način.
Loop d.o.o.
Jukićeva 36
71000 Sarajevo, BiH
Kontakt telefon za podršku: +387 33 262 650
E-mail: podrska@elgato.ba